مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 09:072019-10-16بين الملل

وزیر خارجه فنلاند: عملیات ترکیه، سبب تقویت بشار اسد و روسیه خواهد شد


وزیر خارجه فنلاند ضمن انتقاد از مواضع «متناقض» آمریکا اعلام کرد که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه سبب تقویت بشار اسد و روسیه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند و رهبر حزب سبزها این کشور معتقد است که تحولات اخیر ناشی از عملیات نظامی ترکیه، سبب ائتلاف کُردها با ارتش سوریه ، تقویت دولت بشار اسد و همچنین  گسترش نفوذ روسیه خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وزیر خارجه فنلاند در مصاحبه با شبکه Yle فنلاند تاکید کرده که در نتیجه خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، نفوذ سوریه و همچنین روسیه در منطقه افزایش خواهد یافت.

این مقام فنلاندی گفت: توافق (دولت سوریه) با کُردها (در شمال سوریه) رژیم بشار اسد را تقویت خواهد کرد چرا که می تواند با کُردها توافق کند و کنترل منطقه مرزی و کل کشور را در اختیار بگیرد.

با این اوصاف، روسیه تبدیل به یک بازیگر قدرتمنتری خواهد شد .

پکا هاویستو، سیاست و مواضع دولت آمریکا در سوریه را یک سیاست متناقض خواند و گفته که در نتیجه این سیاست، موضع غرب تضعیف و موضع روسیه تقویت شده و نقش روسیه در توازن قدرت، مهم تر از قبل خواهد شد .

به باور وزیر خارجه فنلاند، آغاز حمایت ارتش سوریه از کُردها در مقابل عملیات نظامی ترکیه، تغییردهنده معادله بازی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه فنلاند: عملیات ترکیه، سبب تقویت بشار اسد و روسیه خواهد شد

وزیر خارجه فنلاند: عملیات ترکیه، سبب تقویت بشار اسد و روسیه خواهد شد