مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 09:512019-10-16بين الملل

اولین حضور ویدئویی «حسنی مبارک» از زمان برکناری؛ افشای جزییاتی از جنگ اکتبر


رییس جمهور مخلوع مصر برای اولین بار از زمان برکناری، در ویدئویی درباره خاطرات خود از جنگ اکتبر 1973 علیه رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه آرشیف مبارک ویدئویی از حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع مصر در شبکه یوتیوب منتشر کرد.

این اولین حضور ویدئویی مبارک از زمان خلعش در 15 ژانویه 2011 است و وی در آن جزییاتی از جنگ ششم اکتبر 1973 (6 تا 25 اکتبر) علیه رژیم صهیونیستی را فاش می کند.

بر اساس گزارش روزنامه القدس العربی ،  وی گفت، زمانی که انوار سادات رییس جمهور پیشین مصر تصمیم به جنگ علیه تل آویو گرفت، بر روی یک نقشه کار شد و مشورت میان پدافند هوایی و ارتش دوم و سوم با حضور سعد الشاذلی رییس ستاد جنگ اکتبر و احمد اسماعیل وزیر پیشین جنگ زمانی زیادی برد و آمادگی های رسمی از آوریل 1973 آغاز شده بود.

مبارک ادامه داد: در آگوست 1973 یک هیأت نظامی سوری به قاهره آمد تا نشستی درباره مشخص کردن زمان جنگ برگزار شود، من در آن جلسه بودم و با شش اکتبر موافقت شد.

در ادامه این گزارش آمده،  میان الشاذلی و سادات درباره تاکتیک نبرد هنگام حمله مصر به اسراییل برای آزادی سینا اختلاف افتاد و در نهایت منجر به برکناری الشاذلی از ریاست ستاد ارتش شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین حضور ویدئویی «حسنی مبارک» از زمان برکناری؛ افشای جزییاتی از جنگ اکتبر

اولین حضور ویدئویی «حسنی مبارک» از زمان برکناری؛ افشای جزییاتی از جنگ اکتبر