مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 03:502019-10-17سياسي

شور و شعور اربعینی


اربعین در حال شکل دادن سرحداتی فراتر از مرزهای برآمده از ملی گرایی است و هر نوع تفاوت قومی، نژادی و حتی مذهبی و دینی در آن رنگ می بازد.

- خبرگزاری فارس،گروه دیگر رسانه ها: محمد صادق کوشکی در یادداشتی نوشت: 1.

کنگره عظیم اربعین و سیل خروشان عاشقان حسینی در این مسیر، جلوه ای بی نظیر از وحدت و همدلی مسلمانان است که علیرغم سنگ اندازی ها، هر سال بر ابعاد آن افزوده می شود.

آنچه در راهپیمایی اربعین می گذرد، به برگزاری یک مراسم آیینی و مناسک سنتی محدود نیست، چراکه زیارت سرور و سالار شهیدان در همه اعصار، مرسوم بوده و افراد به انحاء مختلف به عتبه بوسی مضجع ایشان مشرف می شدند.

در راهپیمایی اربعین، افزون بر فضیلت زیارت، سبک زندگی و مراودات انسانی بنا شده بر این بستر، موضوعیت پیدا می کند و از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

فضای ایجاد شده و تعاملات به وجود آمده در اثنای راهپیمایی اربعین حسینی، برای همه انسان های برخوردار از فطرت بیدار، بسیار جذاب است و می توان گفت که گمشده انسان امروز در آن نهفته است.

خدمت عاشقانه و بی منت به زائران، مهمان نوازی بی حد و حصر، صبر و مقاومت در برابر دشواری های مسیر و ارتباط دائمی با معبود، از خصوصیات بزرگ مردانی است که با جابر ابن عبدالله انصاری در مسیر اعتلا و ابلاغ پیام عاشورا پیمان بسته و در حرکت اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شور و شعور اربعینی

شور و شعور اربعینی