مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 10:252019-10-18سياسي

حمله ترکیه به سوریه جنگ نیابتی آمریکا است


امام جمعه رویان با بیان اینکه به نظر می رسد حمله ترکیه به سوریه یک جنگ نیابتی از جانب آمریکا است، گفت: این جنگ رخ داده تا تمرکز افکار عمومی از عربستان و یمن پراکنده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع، با اشاره به جمله ترکیه به شمال سوریه، بیان کرد: دو دلیل برای این نبرد مطرح می شود نخست افسانه ای که ترک ها به آن استناد کرده و معتقدند شمال سوریه در زمان عثمانی متعلق به ترکیه بوده است و دوم بهانه مقابله با دشمنانی که ترکیه آنان را تروریست می خواند.

وی با بیان اینکه ترکیه موضوع تامین امنیت کشورش را پیش کشیده است، افزود: ظن قوی تر این است که نبرد ترکیه در سوریه، به واقع یک جنگ نیابتی به وسیله آمریکا است که یکی از اهداف آن نیز بر هم زدن تمرکز افکار عمومی و به خصوص مسلمانان از موضوع یمن و عربستان سعودی محسوب می شود.

اقتصاد آمریکا متزلزل است امام جمعه رویان گفت: به نظر می رسد این جنگ نیابتی دلیل دیگری نیز دارد و آن هم ایجاد مانع برای نفوذ ایران و جبهه مقاومت در منطقه است و از سوی دیگر بهانه ترکیه برای این مقابله هم حضور روسیه در سوریه محسوب می شود.

حجت الاسلام امینی سه چالش عمده پیش روی آمریکا را بر شمرد و گفت: این کشور در برابر روسیه دچار چالش نظامی شدید است ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله ترکیه به سوریه جنگ نیابتی آمریکا است

حمله ترکیه به سوریه جنگ نیابتی آمریکا است