مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 11:422019-10-18سياسي

مطالعات قوم باستان شناسی به «مکران» رسید


سرپرست هیئت باستان شناسی «سفیدکوه مکران» - خبر داد: بررسی باستان شناختی منطقه سفیدکوه مکران در کنار پروژه قوم باستان شناسی با محوریت شناسایی و ثبت تداوم الگوی استقراری جوامع ساکن در ارتفاعات این منطقه انجام شد.

- سرپرست هیئت باستان شناسی سفیدکوه مکران - خبر داد: بررسی باستان شناختی منطقه سفیدکوه مکران در کنار پروژه قوم باستان شناسی با محوریت شناسایی و ثبت تداوم الگوی استقراری جوامع ساکن در ارتفاعات این منطقه انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین واحدی، با بیان این که پروژه مطالعات شناسایی باستان شناسی سکونتگاه های منطقه سفید کوه مکران در نیک شهرِ سیستان و بلوچستان ، در قالب یک پروژه مطالعات قوم باستان شناسی جوامع است، ادامه داد: در این پروژه جوانب مطالعات انسان شناسی و قوم باستان شناسی با محوریت فصل اول برنامه بررسی باستان شناسی برای اولین بار در منطقه سفیدکوه مکران در مرکز استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

او با بیان این که در این فصل از بررسی، شواهد ویژه باستان شناختی و مردم شناختی از جوامع کمتر شناخته شده سفیدکوه بدست آمد، افزود: از بارزترین شواهد به دست آمده می توان به کشف شواهد معماری مدور که تداوم آن تا امروز در منطقه سفیدکوه قابل مشاهده بوده و همینطور شواهدی از سفال هایی مشکوک به دوره مس و سنگ در کنار گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات قوم باستان شناسی به «مکران» رسید

مطالعات قوم باستان شناسی به «مکران» رسید