مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 12:512019-10-18اقتصادي

مبارزه با آفت ارس در 700 هکتار از اراضی ملی استان


امسال در طرح مبارزه با آفات گیاهی مبارزه با آفت ارس در حدود 700 هکتار از مناطق آلوده استان زنجان صورت گرفته است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان ، مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این که استان زنجان از نظر منابع طبیعی یکی از استان های مهم شمالغرب کشور می باشد گفت: علی رغم محدود بودن پوشش جنگلی این استان، وجود برخی از گونه های مهم همانند ارس به ارزش آن افزوده است.

نامدار با بیان اینکه حفاظت فیزیکی از عرصه های ملی ومبارزه با آفات و بیماری های گیاهان مرتعی و جنگلی در زنجان مطلوب است افزود: حدود 4 هزار هکتار از جنگل های ارس شهرستان طارم آلوده به آفت ارس واش بوده است که از سال 1381 مبارزه با این آفت در استان شروع شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هم مبارزه با آفت ارس واش در حدود 700 هکتار از این مناطق آلوده استان صورت گرفته است افزود: تا پایان سال طرح مبارزه با آفات گیاهی در استان زنجان به طور کامل اجرا شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی کشور گفت: برای کاهش میزان وابستگی جنگل نشینان و روستاییان حاشیه ی جنگل ها به هیزم در راستای تامین انرژی، حوزه حمایت منابع طبیعی اقدامات شاخصی در سراسر کشور انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت ارس در 700 هکتار از اراضی ملی استان

مبارزه با آفت ارس در 700 هکتار از اراضی ملی استان