مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 08:472019-10-19اجتماعي

گیلانیان در عزای اربعین سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند


مردم شهرها و روستاهای استان گیلان در شب و روز اربعین حسینی با برپایی مجالس عزاداری در فراق سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، از عصر روز گذشته و با فرارسیدن شب اربعین حسینی مردم مومن، خداجو و عاشق اهل بیت (ع) استان گیلان با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها و با به راه انداختن دسته جات عزاداری در فراق سرور و سالار شهیدان و 72 یار باوفای ایشان در کربلا بر سر و سینه زدند.

از صبح امروز و همزمان با اجتماع بزرگ مسلمانان جهان در کربلای معلی جاماندگان از قافله عشق در استان گیلان همگام با سایر نقاط کشور با برپایی اجتماع عزاداری و دسته جات سینه زنی به عزاداری پرداختند.

اجتماع بزرگ اربعینیان در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه و بندر انزلی از صبح امروز با حضور خیل عظیمی از عاشقان سرور و سالار شهیدان برپا شد و عزاداران در این اجتماعات بار دیگر عشق و ارادت خود را با خاندان نبی مکرم اسلام به نمایش گذاشتند.

زن و مردم، پیر و جوان، کودک و بزرگسالان یکدست سیاهپوش با سربندهای یا حسین(ع) ، یا ابوالفضل عباس(ع) و حب الحسین یجمعنا در این مراسمات حضور داشتند و فریاد لبیک یا حسین (ع) سردادند.

جمعی دیگر از مردم استان گیلان که از قافله عاشقی جامانده اند از صبح امروز با حضور در پیاده روی جاماندگان به سمت امامزادگان شاخص استان گیلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلانیان در عزای اربعین سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند

گیلانیان در عزای اربعین سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند