مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 11:142019-10-19اجتماعي

تجلی حب الحسین یجمعنا در کردستان


تجلی حب الحسین یجمعنا در کردستان ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در استان مرزی کردستان در قالب کاروان جاماندگان از اربعین در خیابان های سنندج به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کردهای شافعی مذهب در مناطق غربی ایران طی قرون متمادی ارادت خویش را به خاندان عصمت و طهارت در قالب آیین های بومی و محلی ابراز داشته اند.

شافعی مذهبان جزو مذاهب چهارگانه اهل سنت هستند که به دلیل محبت و ارادت ویژه به اهل بیت(ع) جزو نزدیک ترین مذاهب به اهل تشیع قلمداد شده و به نوعی می توان گفت پیروان امام شافعی در کنار اهل تشیع به ویژه در ایران مراسمات مشترک بسیاری در خصوص خاندان عصمت و طهارت دارند که اوج این همدلی ها در ایام محرم و صفر است.

خبرنگار فارس در سنندج که از شهرهای اهل سنت نشین ایران محسوب می شود امروز و در حاشیه برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی با تنی چند از اقشار مختلف مردم که مسیر عزاداری از میدان آزادی تا حسینیه این شهر را طی می کردند انجام داده است که در ادامه خواهد آمد.

محمد گویلی از معتمدین بازار بزرگ سنندج در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: خیرین و بازاریان سنندجی در طول تاریخ پرافتخار اسلامی این شهر همواره با نذورات خویش در مسیر نشر ارزش های اسلامی کوشیده اند و ارادت خویش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلی حب الحسین یجمعنا در کردستان

تجلی حب الحسین یجمعنا در کردستان