مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 07:092019-10-20پزشكي

نابینایی در کمین دیابتی ها


متخصص چشم و فوق تخصص پیوند قرنیه گفت: شایع ترین علل نابینایی در ایران مربوط به بیماری های عمومی مانند دیابت و فشارخون است.

- جمشید وفا در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با نابینایی، اظهار کرد: شایع ترین علل نابینایی در ایران مربوط به بیماری های عمومی مانند دیابت و فشارخون است.

علل دیگر نابینایی، تشخیص دیرهنگام بیماری های چشم مانند آب سیاه یا گلوکوم است.

وی در رابطه با علل نابینایی نوزادان در بدو تولد، افزود: برخی از بیماری ها ژنتیکی بوده و برخی به علت بیماری های ویروسی مانند سرخک که مادر در دوران بارداری مبتلا می شود، عوارضی مانند نابینایی را برای جنین دارد و در مواردی نیز عصب بینایی در دوران جنینی تشکیل نمی شود.

این مسئول تصریح کرد: کودکانی که نارس به دنیا آمده و در بیمارستان برای محافظت در معرض اشعه UV قرار می گیرند، اگر از چشمان این نوزادان محافظت نشود، نوزاد را دچار نابینایی می کند.

متخصص چشم و فوق تخصص پیوند قرنیه در رابطه با بیماری گلوکوم (آب سیاه)، ادامه داد: گلوکوم مزمن علائمی ندارد و به تدریج سبب کاهش بینایی شده و در نهایت در مراحل پایانی با درد همراه بوده و سبب نابینایی می شود، به همین دلیل توصیه می شود افراد به پزشک مراجعه کرده تا فشار چشم خود را اندازه گیری کرده تا در صورت مبتلا بودن به این بیماری سریعا پیشگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابینایی در کمین دیابتی ها

نابینایی در کمین دیابتی ها