مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 17:522019-10-20اقتصادي

27 هزار تن انگور سیاه در سردشت تولید شد


امسال پیش بینی می شود 27 هزار تن انگور سیاه طبیعی در سردشت تولید شود.

- صلاح الدین حق گوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه سردشت با تولید 12 درصد انگور سیاه در آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم تولید این محصول است، اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود 27 هزار تن از این محصول در سردشت تولید شود.

وی با بیان اینکه امسال بارش های مناسب سبب افزایش تولید این محصول شده است، افزود: از آنجایی که این محصول اغلب از زمین های زراعی دیم به دست می آید بارش ها و آب و هوای مناسب تاثیر بالایی در میزان تولید انگور سیاه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول در سردشت برابر با چهار هزار و 928 هکتار است، ادامه داد: از این میزان 28 هکتار به صورت کشت آبی و مابقی به صورت کشت دیم بوده است.

وی با بیان اینکه هر ساله این میوه از اوایل مهر تا اواسط آبان ماه در سردشت برداشت می شود، ادامه داد: انگور سیاه یک میوه کاملا طبیعی بوده که برای کشت و تولید آن از کود و مواد شیمیایی استفاده نمی شود و برای این منظور خواهان بسیاری در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

حق گوی با بیان اینکه انگور سیاه به صورت تازه خوری، کشمش، مویز، دوشاب و روغن گیری از هسته آن مورد استفاده قرار می گیرد، عنوان کرد: این محصول عمده تولیدات باغی سردشت را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 هزار تن انگور سیاه در سردشت تولید شد

27 هزار تن انگور سیاه در سردشت تولید شد