مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 05:402019-10-21سياسي

سفر رییس دومای دولتی روسیه به تاجیکستان؛ تعمیق روابط محور رایزنی


رییس دومای دولتی روسیه در سفر به تاجیکستان با رییس جمهور و رییس مجلس نمایندگان پارلمان تاجیکستان دیدار و از دانشگاه اسلاویانی این کشور بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ویاچیسلاف والادین رییس دومای دولتی روسیه در سفری به تاجیکستان با امامعلی رحمان رییس جمهور و شکورجان ظهوراف رییس مجلس نمایندگان پارلمان این کشور ملاقات کرد.

در ملاقات رحمان و والادین وضعیت کنونی و دورنمای توسعه روابط دوجانبه و چند جانبه تاجیکستان و روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین بر اهمیت تقویت ارتباطات بین پارلمانی در چارچوب مشارکت استراتژیک به عنوان عامل ترویج توسعه جامع همکاری میان 2 کشور تاکید کردند.

اجرای توافقات به دست آمده، توسعه همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، جذب سرمایه گذاری ها در اقتصاد تاجیکستان، بهبود ارتباطات در بخش کشاورزی، صنعت، آموزش و پرورش، فرهنگ، مهاجرت و نظامی از جمله دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار بررسی شد.

رحمان با اشاره به فعالیت موثر دانشگاه های روسیه از جمله دانشگاه دولتی مسکو ، دانشگاه ملی تحقیقات، فناوری و اطلاعات، تکنولوژی های مکانیک، انستیتوی انرژی و دانشگاه روسی و تاجیکی بر ضرورت تسریع اجرای پروژه ها در زمینه ساخت 5 مدرسه روسی در مناطق مختلف تاجیکستان تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییس دومای دولتی روسیه به تاجیکستان؛ تعمیق روابط محور رایزنی

سفر رییس دومای دولتی روسیه به تاجیکستان؛ تعمیق روابط محور رایزنی