مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 06:322019-10-21سياسي

آغاز برداشت زالزالک


برداشت زالزالک درشهرستان اندیکا آغاز شد - مرکز خوزستان ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت : در جنگل های این شهرستان گونه های درختی متنوعی از جمله بادام کوهی، گیلاس وحشی ،مهلب، بلوط، زالزالک، ارژن، بن و کلخونگ وجود دارد که این امر سبب شده است این جنگل ها از نظر فرآورده های گیاهی به یکی از غنی ترین جنگل های کشور تبدیل شود.

سید احمد موسوی افزود : یکی از این میوه های پرطرفدار زالزالک یا به اصلاح محلی(سیستن) است که برداشت آن اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان به طول می انجامد.

وی ادامه داد: میوه این درخت در قالب رنگ های قرمز و زرد است که برداشت آن بیشتر توسط ساکنان بومی و برای مصرف داخلی انجام می شود .

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت :درخت زالزالک بیشتر در مناطق ییلاقی و نیمه ییلاقی می روید و از میوه های وحشی موجود در طبیعت کوهستانی اندیکا محسوب می شود که به علت داشتن کلسیم برای تقویت معده و قلب مفید است.

در شهرستان اندیکا حدود 170هزار هکتار جنگل با گونه های بسیار ارزشمندی نظیر بلوط، بنه یا پسته وحشی، کلخونگ ، بادام و زالزالک وجود دارد که 90درصد این درختان بلوط و گونه های درختی دیگر حدود 10درصد از این جنگل ها را تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت زالزالک

آغاز برداشت زالزالک