مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 06:412019-10-21پزشكي

افراد بالای 50 سال بیماری پوکی استخوان را جدی بگیرند


نائب رییس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، استئوپروز را یک بیماری خاموش خواند و گفت: شکستگی های ایجاد شده در اثر این بیماری موجب ناتوانی های زیادی در جامعه می شود؛ - بنابراین ضروری است تا افراد بالای 50 سال با تشخیص به هنگام و درمان پوکی استخوان از عوارض ناشی از آن پیشگیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر باقر لاریجانی - رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه روز 20 اکتبر مصادف با 28 مهر 1398، روز جهانی استئوپروز است، گفت: استئوپروز یا همان پوکی استخوان یک بیماری مزمن است که بیماری خاموش هم نامیده می شود.

در این بیماری توده استخوانی کاهش پیدا کرده و بافت استخوان به تدریج تحلیل می رود.

لاریجانی با اشاره به اینکه بیماری پوکی استخوان عامل بسیاری از ناتوانی ها در سنین بالا است، گفت: پیشگیری از این بیماری بسیار مهم است و می تواند بار مالی و بار ناتوانی های تحمیلی توسط این بیماری را در کشور کاهش دهد.

نایب رییس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر با بیان اینکه از هر سه زن بالای 50 سال یک نفر و از هر پنج مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند، گفت: علت بسیاری از شکستگی های استخوان در این سنین استئوپروز است و در هر سه ثانیه یک مورد شکستگی ناشی از پوکی استخوان در جهان رخ می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد بالای 50 سال بیماری پوکی استخوان را جدی بگیرند

افراد بالای 50 سال بیماری پوکی استخوان را جدی بگیرند