مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 07:462019-10-21بين الملل

ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را تکذیب کرد


وزیر دفاع ترکیه ادعای استفاده ارتش کشورش از سلاح های شیمیایی را تکذیب کرد - از آنکارا ، وزیر دفاع ترکیه ادعای استفاده ارتش کشورش از سلاح های شیمیایی را به شدت تکذیب کرد.

خلوصی آکار در گفتگوی زنده با شبکه ًسی ان ان ترک ً درباره ادعای استفاده از سلاح شیمایی در شمال سوریه توسط ارتش ترکیه ضمن رد شدید این ادعا ها گفت: با توجه به ارزش هایی که ما به آن پایبند هستیم حتی تصور چنین چیزی قابل قبول نیست و با افتخار می توانم بگویم که تمام اعضاء نیرو های مسلح ارتش نیز به این ارزش ها پایبند هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حتی یک قطره سلاح شیمیایی در میان تجهیزات و سلاح های ارتش ترکیه وجود ندارد تصریح کرد ما برای عدم آسیب رسیدن به غیرنظامیان تمام سعی خود را می کنیم، هدف ما فقط تروریست ها هستند.

آکار در ارزیابی روند پس از توقف عملیات در شمال سوریه با ادعای اینکه تا کنون 125 خودروی حامل تروریست ها از منطقه خارج شده اند گفت: آتش بس در این مدت 30 بار از سوی تروریست ها نقض شده است.

گفتنی است بر اساس تفاهم صورت گرفته میان ترکیه و آمریکا عملیات برونمرزی نیرو های مسلح ترکیه در شمال سوریه برای مدت 120 ساعت متوقف و طی این مدت آمریکا قول داده است تا نیرو های وای پی جی در شمال سوریه را ضمن خلع سلاح کردن به نقاط جنوبی تر منتقل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را تکذیب کرد

ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را تکذیب کرد