مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 07:572019-10-21اقتصادي

80 روستا در چناران قابلیت ایجاد اقامتگاه بوم گردی دارد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: در حال حاضر 240 روستا در شهرستان چناران داریم که از این تعداد بیش از 80 روستا قابلیت ایجاد اقامتگاه بوم گردی را دارند.

- محمد طاهریان مقدم در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون 15 مجوز موافقت نامه اولیه اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان صادر شده که از این تعداد 4 مجوز مربوط به روستای رادکان، 2 مجوز روستای بقمچ، دو مجوز از شهر گردشگری گلمکان و بقیه مربوط به روستای فریزی، اخلمد، روستای آبگاهی و.

است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 اقامتگاه بوم گردی در چناران فعال هستند، از سویی این شهرستان به دلیل قابلیت‎ها و پتانسیل هایی که دارد موجب شده در روزهای تعطیل جمعیت قابل توجهی از مشهد به این منطقه بیایند.

وی عنوان کرد: اکنون شهرستان چناران قابلیت داشتن بیش از 50 اقامتگاه بوم گردی را دارد، به طوری که فقط در اخلمد بالغ بر 5 اقامتگاه بوم‎گردی را می‎توانیم داشته باشیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران از وجود بیش از 20 روستای هدف گردشگری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بقمچ یکی از جمله روستاهای هدف گردشگری است که بافت تاریخی بسیار با ارزش به صورت پلکانی که به آن ماسوله خراسان می‎گویند، دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 روستا در چناران قابلیت ایجاد اقامتگاه بوم گردی دارد

80 روستا در چناران قابلیت ایجاد اقامتگاه بوم گردی دارد