مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:082019-10-21اقتصادي

نبض مرمت آثار تاریخی دوره صفوی همدان نمی زند


مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد- همدان گفت: دو اثر تاریخی آب انبار صفوی و حمام صفوی به عنوان دو اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور برای تکمیل مرمت به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

- کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر این دو اثر تاریخی مربوط به دوره صفوی با چندین فصل مرمت دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی هستند که در صورت وجود اعتبار لازم سال آینده قابل بهره برداری خواهند بود اما متأسفانه به علت صفر بودن اعتبار امسال مابقی تکمیل مرمت این آثار باقی ماند.

وی با بیان اینکه حمام صفوی برای تکمیل مرمت به 500 میلیون و حمام نیلوفر به 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارند، تصریح کرد: با تکمیل آب انبار صفوی برای این اثر تاریخی زیبا سه کاربری شامل موزه آب، فرهنگسرا و یا سفره خانه سنتی درنظر داریم که با تکمیل طرح یکی از این سه کاربری اعمال خواهد شد.

اکبری شایگان اضافه کرد: در راستای کاربری فضای آب انبار برای سفره خانه سنتی باید بخش خصوصی وارد شود و نسبت به تکمیل مرمت اقدام کند که بعد از تکمیل طرح به صورت چند ساله این اثر برای کاربری سفره خانه سنتی به او واگذار می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای 158 آثار تاریخی و باستانی بوده که 58 اثر ثبت آثار ملی کشور شده است، تصریح کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبض مرمت آثار تاریخی دوره صفوی همدان نمی زند

نبض مرمت آثار تاریخی دوره صفوی همدان نمی زند