مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 10:582019-10-21بين الملل

شک و بدبینی؛ پیامد گرایش بیش از حد زوجین به فضای مجازی


یک جامعه شناس با بیان این که حضور گسترده جوانان در حوزه عمومی و دگرگونی نقش و پایگاه آنها وضعیت تناقض آمیزی را به وجود آورده است گفت: برخی مطالعات نشان می دهد طلاق عاطفی و بی تفاوتی نسبت به یکدیگر، - افزایش تعارضات هویتی زوجین، کاهش اعتماد زناشویی و رشد احساس شک و بدبینی از پیامدهای گرایش به شبکه های اجتماعی مجازی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عالیه شکربیگی در نشست بررسی تاثیر فضای مجازی بر ازدواج جوانان با بیان این که دگرگونی های سریع و شتابانه دنیای امروز به درون خانواده و خصوصی ترین روابط نفوذ کرده است گفت: نهاد خانواده ایرانی به عنوان مصداق سنت، آماج حملات نیروهای مدرن برای مثال گسترش دنیای مجازی و انواع رسانه های مدرن و تاثیر آنها بر جوانان و زنان شده است.

وی با بیان این که مدرن شدن جوانان خود پیامدی از مدرنیزاسیون کل جامعه است اظهار کرد: این موضوع تاثیر عمیقی بر روابط بین فردی در جامعه داشته است و با توجه به نقش جایگاه محوری جوانان در جامعه ایرانی جلوه های این تاثیر را بیش از هر جا باید در ازدواج جست و جو کرد.

این جامعه شناس با اشاره به این که توسعه فرآیند جهانی شدن که با گسترش روز افزون رسانه های دیجیتال شدت بیشتری گرفته است پیامدهای ناخواسته و پیش بینی نشده ای در حوزه روابط بین فردی و خانوادگی در پی دارد تصریح کرد: این موض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شک و بدبینی؛ پیامد گرایش بیش از حد زوجین به فضای مجازی

شک و بدبینی؛ پیامد گرایش بیش از حد زوجین به فضای مجازی