مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 12:502019-10-21بين الملل

افزایش تلفات زنان و کودکان افغان


از کابل؛ کمیسیون حقوق بشر افغانستان از افزایش تلفات زنان و کودکان افغان همزمان با مذاکرات خروج آمریکا با طالبان خبر داد .

محمد نعیم نظری معاون کمیسیون حقوق بشر افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 1600 کودک افغان براثر جنگ ، انفجار و حملات انتحاری کشته و زخمی شدند که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تلفات زنان افغان خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری 578 زن کشته و زخمی شدند که این میزان نیز در مقایسه با شش ماه نخست سال گذشته 16 درصد افزایش را نشان می دهد.

نظری ، مجموع تلفات غیرنظامیان افغان در شش ماه نخست امسال را 1611 نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت بیش از 4800 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این آمار نشان می دهد مجموع تلفات غیرنظامیان در شش ماه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته بیش از 8 درصد افزایش یافته است .

کمیسیون حقوق بشر افغانستان ، حملات پیچیده انتحاری ، درگیری های زمینی ، حملات راکتی ، حملات هوایی و انفجارهای کنار جاده ای را مهمترین عوامل تلفات غیرنظامیان اعلام کرد .

براساس گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان ، همزمان با مذاکرات آمریکا با طالبان در شش ماه نخست امسال ، جنگ و ناامنی در افغانستان افزایش یافت و هر دو طرف می خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تلفات زنان و کودکان افغان

افزایش تلفات زنان و کودکان افغان