مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 12:022019-10-22بين الملل

گزارش نهایی دولت عراق پیرامون تظاهرات های اخیر؛ برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان


براساس گزارش رسمی که دولت عراق امروز (سه شنبه) پیرامون تظاهرات اخیر در این کشور صادر کرد، هیچ گونه دستوری از سوی مقامات ارشد برای تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان صادر نشده است.

- گزارش نهایی دولت عراق پیرامون تظاهرات های اخیر؛ برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان براساس گزارش رسمی که دولت عراق امروز (سه شنبه) پیرامون تظاهرات اخیر در این کشور صادر کرد، هیچ گونه دستوری از سوی مقامات ارشد برای تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان صادر نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سومریه نیوز، در این گزارش آمده است، ضعف در رهبری و عملکرد برخی فرماندهان باعث ایجاد آشوب شده است.

طبق گزارش مذکور، در جریات تظاهرات اخیر در عراق علاوه بر هشت تن از نیروهای امنیتی، 149 غیرنظامی کشته شدند که 107 تن از آنها از اهالی بغداد هستند و 3458 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش دولت بغداد، عدم اعمال منع آمد و شد توسط پلیس ضد شورش منجر به خشونت در اعتراضات عراق شد و ادله و شواهدی وجود دارند که نشان می دهند تک تیراندازی از ساختمانی در مرکز بغداد معترضان را هدف قرار داد.

در این گزارش به برکناری فرماندهان امنیتی و تشکیل کمیته تحقیقاتی درباره آنها توصیه شده که در میان آنها علاوه بر فرمانده عملیات بغداد و معاون امنیتی او فرماندهان نیروهای پیاده نظام، واکنش سریع، ریاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نهایی دولت عراق پیرامون تظاهرات های اخیر؛ برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان

گزارش نهایی دولت عراق پیرامون تظاهرات های اخیر؛ برکناری فرماندهان امنیتی 7 استان