مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 18:062019-10-22بين الملل

اسپر: ترامپ هنوز با ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه موافقت نکرده است


وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت که رییس جمهور این کشور هنوز با طرح حضور تعدادی از نیروهای آمریکایی در سوریه برای حمایت از میادین نفتی موافقت نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که به نیروهای آمریکایی دستور داده شده تا شمال سوریه را ترک کرده و به صورت موقت و پیش از آنکه به آمریکا بازگردند به عراق بروند و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز هنور درباره طرح باقی ماندن تعدادی نیروی آمریکایی در سوریه برای حمایت از میدان های نفتی موافقت نکرده است.

وی که با سی ان ان مصاحبه می کرد، گفت: ما در حال اجرای مرحله عقب نشینی حساب شده از شمال سوریه هستیم.

ما موقتا این نیروها را در عراق جای می دهیم تا پس از آن نیروهایمان را به خانه بازگردانیم و این تنها یک بخش از یک مرحله ادامه دار است اما در نهایت این نیروها به خانه خواهند آمد.

فرمانده عملیات مشترک عراق نیز روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج شده اند ممکن است وارد بخش کُردنشین عراق شده و سپس این کشور را ترک کنند اما آنها مجوز باقی ماندن در عراق را ندارند.

روز دوشنبه وزیر دفاع آمریکا خبر داد که بخشی از نیروهای آمریکایی به طور موقت در سوریه باقی خواهند ماند تا از میدان های نفتی در سوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپر: ترامپ هنوز با ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه موافقت نکرده است

اسپر: ترامپ هنوز با ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه موافقت نکرده است