مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 19:232019-10-22سياسي

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه منطقه ای شهید مدرس مه ولات


نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی ازآغاز عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه منطقه ای شهید مدرس مه ولات خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه سعید باستانی در هفتمین جلسه شورای اداری تربت حیدریه با بیان اینکه امسال 90 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت زعفران قرار دارد، گفت: این سطح سال گذشته 87هزار هکتار بود که در حوزه انتخابیه تربت حیدریه 23 هزار زیر کشت زعفرا ن است.

نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 138 هزار بهره بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه کشت و تولید زعفران فعالیت دارند، همچنین 800 هزار نفر در این استان به طور مستقیم درگیر امور مربوط به کشت، تولید و برداشت زعفران هستند.

باستانی با بیان اینکه یکی از شاخص ترین محصولات تربت حیدریه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده، زعفران است، افزود: از مجموع 70 هزار هکتار اراضی زیر کشت زعفران خراسان رضوی، هشت هزار و 765 هکتار آن به تربت حیدریه اختصاص دارد و بر این اساس میانگین تولید ما چهار کیلوگرم در هر هکتار و در مجموع میزان تولید زعفران تربت حیدریه در سال حدود 36 تن است.

وی افزود: هم اکنون به ازای هر هکتار زمین زعفران، 220 نفر روز مشغول کار هستند که در کل 70 هزار نفر اشتغال مستقیم و دو تا سه برابر این رقم، اشتغال غیرمستقیم به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه منطقه ای شهید مدرس مه ولات

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه منطقه ای شهید مدرس مه ولات