مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 05:292019-10-23اقتصادي

بلاتکلیفی کشاورزان و باغداران روستاهای سیل زده در «سیروان»


بر اثر سیل فروردین ماه سال 98 بسیاری از باغات و مزارع شهرستان سیروان نابود شد، حال پس از گذشت چندین ماه مردم از پرداخت نشدن خسارت خود از ارگان های مربوطه گله مند هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، سیل ویرانگر اخیر که فروردین امسال در استان ایلام رخ داد باعث وارد آمدن خسارات زیادی به زیر ساخت ها و زمین های کشاورزی شد.

سیروان یکی از مناطقی بود که میزان خسارت به ویژه در روستاهای عرب رودبار در آن بالا بود.

گرچه بالا آمدن آب سد سیمره عامل اصلی در تخریب واحدهای مسکونی و زمین های زراعی و باغی بود و مسؤولان ارشد استان در همان اوایل وعده هایی برای پرداخت خسارت به باغات و زمین های کشاورزی دادند اما حال با گذشت شش ماه از این اتفاق باغداران و کشاورزان روستاهای چم روته و داربلوط از عدم پرداخت خسارت گله مند هستند.

پرداخت خسارات، یک دهم درآمد سالیانه باغداران هم نیست یونس فیلی یکی از باغداران روستای چم روته می گوید: برای خسارت هر هکتار باغ انار و زمین زراعی مبالغی به صورت مساعده و بلاعوض در نظر گرفتند که حتی یک دهم درآمد سالیانه محصول باغمان هم نمی شود.

یکی دیگر از این باغداران در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: وقتی که زمین زراعی و باغات تملک شود دلیلی برای ماندن در روستا نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی کشاورزان و باغداران روستاهای سیل زده در «سیروان»

بلاتکلیفی کشاورزان و باغداران روستاهای سیل زده در «سیروان»