مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 07:402019-10-23اقتصادي

چانه این بازار در حال گرم شدن است


رییس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: قیمت مسکن بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود و در صورت کاهش تقاضا، مسیر برای چانه زنی خریدار با فروشنده واقعی هموارتر می شود.

- محمود نوروزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از افزایش قیمت مسکن در ماه های ابتدایی سال جاری، از اواخر اردیبهشت ماه روند کاهش قیمت در این حوزه احساس شد و در حال حاضر بازار مسکن در اراک دچار رکود نسبی شده و تقاضا برای خرید در این حوزه کاهش پیدا کرده است که نتیجه آن افزایش امکان چانه زنی است.

وی افزود: در همین راستا تعداد فروشندگان واقعی در حال افزایش است و رفته رفته قیمت هایی که به صورت تورمی نمود پیدا کرده بود، عقب نشینی کرده و طبق آخرین برآوردها، قیمت در این حوزه تا پایان مهرماه نسبت به اردیبهشت ماه کاهش 15 درصدی داشته است.

رییس اتحادیه مشاورین املاک اراک گفت: سال گذشته افزایش چشمگیر و 100 درصدی در قیمت مسکن اتفاق افتاد که البته امکان تکرار این قیمت ها در سال جاری بسیار پایین است، چراکه که قیمت فاکتورهایی که در افزایش قیمت مسکن موثر هستند مانند آهن و و لوزام ساختمانی ثابت مانده و با این روند انتظار ما این است که 5 درصد کاهش قیمت را نیز تا پایان سال یا اواخر بهمن ماه در این حوزه شاهد باشیم، البته مشروط بر اینکه اتفاق خاصی در اقتصاد حوزه مسکن رخ ندهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چانه این بازار در حال گرم شدن است

چانه این بازار در حال گرم شدن است