مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 13:162019-10-23پزشكي

افزایش نگران کننده مسمومیتها در خراسان جنوبی


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش نگران کننده مسمومیتها در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، دکتر ناصری در نشست خبری به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیتها گفت: از آغاز امسال تاکنون هزار و 61 نفر در استان دچار مسمومیت شدند که این آمار در کل سال گذشته هزار و 440 نفر بود که این افزایش نگران کننده، نیازمند توجه بیشتر مردم به مواد غذایی و محیط اطرافشان است.

وی با اشاره به تغییر نوع مسمومیتها هم در این دو مدت افزود: مسمومیتهای غذایی و گزیدگی امسال بیشتر از سایر مسمویتها گزارش شد، در حالیکه در سالهای گذشته مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر و دارو شایع بود که البته این نوع از مسمومیت همچنان در گروه سنی جوانان و نوجوانان بیشتر به چشم می خورد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: داروهای خواب آور و ضد درد بیشترین مسمومیت های دارویی را به دنبال دارد که داروخانه های استان به هیچ عنوان مجاز به فروش قرص خواب آور بدون نسخه به ویژه به جوانان و نوجوانان نیستند.

ناصری از افزایش مرگ و میر ناشی از مسمومیت مواد شیمیایی و شوینده ها در استان نیز خبر داد و گفت: هم استانی ها باید از اختلاط انواع شوینده ها برای نظافت خودداری و نکات ایمنی روی شوینده ها را با دقت مطالعه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نگران کننده مسمومیتها در خراسان جنوبی

افزایش نگران کننده مسمومیتها در خراسان جنوبی