مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 13:452019-10-23اقتصادي

آغاز مایه کوبی دامهای سنگین علیه تب برفکی در مهاباد


مایه کوبی دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان مهاباد آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: مرحله دوم مایه کوبی دامهای سنگین علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان با مشارکت پنج گروه دامپزشکی آغاز شد.

عباس آغاز افزود: در اجرای این طرح دامهای سنگین تمام مراکز پرورش دام صنعتی و سنتی روستایی این شهرستان مایه کوبی می شود و پیش بینی شده است 20 هزار رأس دام مشمول این طرح شوند.

آغازتصریح کرد: هزینه مایه کوبی هر رأس دام سنگین 63 هزار ریال تعیین شده است که این مبلغ باید هنگام مایه کوبی توسط دامدار پرداخت شود.

وی گفت: مایه کوبی هر واحد دامداری باید با یک سرسوزن انجام شود و درصورت مشاهده شدن هر نوع بیماری در هر دام، سرسوزن پس از مایه کوبی تعویض می شود.

عباس آغاز، از دامداران خواست برای اجرای موفق این طرح با گروههای مایه کوبی همکاری کنند تا از دچار شدن دامها به این بیماری جلوگیری شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد اضافه کرد: در مرحله نخست طرح مایه کوبی دامها علیه بیماری تب برفکی که خرداد ماه امسال در 172 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی و واحدهای کوچک روستایی این شهرستان انجام شد 21 هزار رأس دام سنگین و 210 هزار رأس دام سبک مایه کوبی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مایه کوبی دامهای سنگین علیه تب برفکی در مهاباد

آغاز مایه کوبی دامهای سنگین علیه تب برفکی در مهاباد