مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آبان 1398 ساعت 01:462019-10-23اجتماعي

سنجش بینایی بیش از 5هزار کودک در شهرستان خلخال


رییس اداره بهزیستی شهرستان خلخال گفت: بیش از 5هزار کودک در خلخال تحت سنجش بینایی قرار گرفتند.

- ابراهیم مسروری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: اولین پایگاه  بینایی سنجی کودکان 3 الی 6 سال در مهد کودک دو ستاره خلخال افتتاح شد و در این مدت 5هزار و 446کودک در خلخال تحت سنجش بینایی قرار گرفتند.

وی افزود: درسال گذشته در حدود 90 درصد جمعیت کودکان 3 الی 6 سال تحت سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 198 کودک به اپتومریست ارجاع داده شده و تحت بررسی های بیشتر تشخیصی قرار گرفتند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خلخال گفت:  از مراجعه کنندگان به مراکز سنجش بینایی، 65 کودک به عنوان بیمار آمبلیوپ به پزشک متخصص چشم ارجاع داده شدند که با هزینه بیش از 8 میلیون تومان درمان شدند.

  وی افزود: برای این تعداد بیش از 300 میلیون ریال هزینه عمل جراحی از سوی بهزیستی پرداخت شده که با اجرای این طرح در زمان خردسالی و کودکی خانواده ها از مشکلات چشمی کودک خود آگاه شده و از آسیب جدی پیشگیری می کنند.

مسروری یکی از اهداف مهم این طرح را همکاری سازمان ها و دستگاه های مرتبط از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، دهیاران و بخشداران در روستاها و بخش ها عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح موجب رفع مشکلات احتمالی در دوران کودکی افراد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش بینایی بیش از 5هزار کودک در شهرستان خلخال

سنجش بینایی بیش از 5هزار کودک در شهرستان خلخال