مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آبان 1398 ساعت 09:052019-10-24پزشكي

20 تا 50 درصد شکستگی لگن در اثر پوکی استخوان به فوت منجر می شود


رییس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی: 20 تا 50 درصد افرادی که به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی لگن می شوند در سال اول شکستگی فوت می کنند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ آقای دکتر افشین استوار در حاشیه همایش یک روزه تازه های پوکی استخوان که امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با اشاره به شیوع بالای پوکی استخوان در کشور گفت: این بیماری در سنین بالای 50 سال شیوع بین 40 تا 50 درصد دارد و در سن بالای 70 سال به 70 درصد می رسد.

وی با تأکید بر تشخیص و درمان به موقع و مؤثر پوکی استخوان گفت: خانم ها پس از یائسگی و در دوران بارداری باید توجه بیشتری به تراکم استخوان خود داشته باشند و با مراجعه به پزشک بتوانند درمان به موقع شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته آینده بسیج ملی تشخیص به موقع پوکی استخوان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ادامه دارد گفت: جمعیت کشور رو به سالمندی است و خواه ناخواه در آینده با شیوع بالاتری از این بیماری در جامعه روبرو خواهیم بود.

آقای دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اینکه ژنتیک و رژیم غذایی در پوکی استخوان بسیار مؤثر هستند افزود: 70 درصد تراکم استخوان را ژنتیک می سازد؛ همچنین مصرف سیگار و فعالیت بدنی نیز در پوکی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 تا 50 درصد شکستگی لگن در اثر پوکی استخوان به فوت منجر می شود

20 تا 50 درصد شکستگی لگن در اثر پوکی استخوان به فوت منجر می شود