مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آبان 1398 ساعت 09:542019-10-24سياسي

سومین همایش منطقه ای شاعران عاشورایی آذربایجان برگزار شد


سومین همایش منطقه ای شاعران عاشورایی آذربایجان با حضور شعرا و مداحانی از خطه آذربایجان در اردبیل برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این همایش که در نگارخانه خطایی اردبیل و در روزهای پایانی ماه صفر برگزار شد، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه نفس اشعار در رثای شهدای کربلا باید برای همه مردم قابل فهم باشد، اظهار کرد: ما امروز در جامعه به شدت نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و آموزه های کربلا هستیم.

حجت الاسلام مهدی ستوده از واقعه عاشورا به عنوان درس عبرت بزرگ تاریخی یاد کرد و گفت: در زوایای پنهان مکتب عاشورا مطالب ناگفته بسیاری وجود دارد که ضروری است مردم با آنها آشنا شده و این مطالب در بین مردم بازگو شود تا ماندگاری این واقعه عظیم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شعرا و مداحان خطه آذربایجان همواره در تبیین عاشورا و نقش آن در هدایت و راهبری مردم تلاش گسترده ای داشتند، لیکن بازگویی تمام وقایع 10 روز محرم و پرداختن به واقعیت ها به دور از غلو و بزرگنمایی خواسته اصلی مردم در راستای آشنایی فلسفه قیام امام حسین(ع) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هدایت واقعه عاشورا و صحنه شهادت امام حسین و 72 تن از یاران ایشان در صحرای کربلا را به سمت حقیقت و عبرت آموزی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: هر قدر واقعه عاشورا از مسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین همایش منطقه ای شاعران عاشورایی آذربایجان برگزار شد

سومین همایش منطقه ای شاعران عاشورایی آذربایجان برگزار شد