مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آبان 1398 ساعت 11:212019-10-24پزشكي

روند رو به رشد چاقی در کودکان


همایش نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل چاقی کودکان در زرقان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، کارشناس مسوول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: اصول شناسایی چاقی در کودکان، عوامل موثر در بروز چاقی کودکان، اصول تغذیه سالم، معرفی گروه های غذایی ایرانی و ارائه راهکار های کنترل چاقی در کودکان از جمله موضوعاتی بود که در این همایش مطرح شد.

عبداله به نیا با اشاره به معضل چاقی کودکان به عنوان یک بیماری جهانی و روند رو به رشد آن افزود: تغذیه ناسالم، سبک زندگی نادرست، کم تحرکی، عوامل ژنتیکی و درمواردی نادر، بیماری های خاص از جمله علت های موثر در بروز چاقی و بیماری های مربوط به آن است که سلامت کودکان را تهدید می کند.

وی ادامه داد: امروزه چاقی یکی از مولفه های سوء تغذیه است و فست فود ها به عنوان یکی از مهمترین عوامل چاقی، تهدیدی برای سلامتی افراد و بروز بسیاری از بیماری های جدید به شمار می رود.

کارشناس مسوول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: افزایش مصرف چربی، شکر، غذا های فوری و تنقلات، کاهش مصرف میوه و سبزی، افزایش سهم تامین انرژی چربی، فرهنگ مردم از نظر مهمان نوازی و دور هم غذا خوردن و علاقه مندی به داشتن کودک تپل، عوامل مستعدکننده چاقی در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند رو به رشد چاقی در کودکان

روند رو به رشد چاقی در کودکان