مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آبان 1398 ساعت 09:222019-10-25پزشكي

17 درصد جمعیت بالای 35 سال دچار پوکی استخوان


در کشور ما بیش از 17 درصد جمعیت بالای 35 سال دچار پوکی استخوان هستند - هستند آقای دکتر احمد رییس السادات در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه پنجمین سمینار تازه های پوکی استخوان در بیمارستان شهید مدرس افزود: شیوع پوکی استخوان در استان های شمالی کشور، بالاتر از استان های جنوبی است و ما در استان هایی نظیر گیلان و مازندران بالاترین میزان ابتلا را داریم.

وی گفت: میزان برخورداری از نور خورشید و دریافت ویتامین دی در ابتلا به پوکی استخوان، بسیار موثر است، اما برای پیشگیری و درمان به موقع باید گام هایی برداریم.

دکتر رییس السادات اضافه رد: قدم نخست ورزش است که باید ورزش هایی را انجام دهیم که تحمل کننده وزن ما باشند، قدم بعدی تغذیه مناسب است که باید حاوی میزان کافی کلسیم و ویتامین دی باشد و در نهایت باید مراقب باشیم که زمین نخوریم و با تشخیص زودهنگام و دقت در علائم درمان به موقع را آغاز کنیم.

وی با اشاره به روز جهانی پوکی استخوان درباره اهداف این سمینار گفت: در این سمینار تلاش داریم تا با حضور متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، متخصصان تغذیه و همچنین متخصصان غدد و متابولیسم تازه ترین راهکار های پیشگیری، تشخیص و درمان را بررسی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 درصد جمعیت بالای 35 سال دچار پوکی استخوان

17 درصد جمعیت بالای 35 سال دچار پوکی استخوان