مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آبان 1398 ساعت 21:122019-10-25فرهنگي

سرانه مطالعه در کشور 15 دقیقه در آذربایجان شرقی 10 دقیقه است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما در یک شبانه روز نزدیک 15 دقیقه و در استان ما نزدیک 10 دقیقه است و این زنگ خطر را برای همه ما به صدا درمی آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمدپور دیشب در هفتاد و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان  که در جوار برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد، اظهار داشت: به گفته اکثر جامعه شناسان، اقوام و مللی که با مطالعه مأنوس بوده و کتاب و کتابخوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته اند تمدن و فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل های دیگر منتقل کنند.

وی افزود: در این راستا برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است که منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگی بیگانه می شود، و به حفظ فرهنگ خودی می انجامد.

محمدپور، با اشاره به تعریف سرانه مطالعه در جامعه  اظهار داشت: عام ترین تعریف از سرانه مطالعه میانگین مدت زمان های مطالعه یک نفر در یک شبانه روز است و با توجه به آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما در یک شبانه روز نزدیک 15 دقیقه و در استان ما نزدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مطالعه در کشور 15 دقیقه در آذربایجان شرقی 10 دقیقه است

سرانه مطالعه در کشور 15 دقیقه در آذربایجان شرقی 10 دقیقه است