مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 07:192019-10-26بين الملل

تظاهرات لبنان ده روزه شد؛ فرار الحریری از استعفا با اصرار بر تغییر در کابینه


گزارش ها حاکی از آن است که نخست وزیر لبنان در تلاش است برای فرار از استعفا و همچنین برای آرام کردن فضای این کشور تغییراتی در کابینه ایجاد کند تا شاید بتواند از خشم معترضان بکاهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اعمال مالیات بر تماس های صوتی اینترنتی مانند تماس با واتساپ ، آخرین عامل بود که خشم مردم لبنان را سرریز کرد و سبب شد تظاهرات در این کشور، در 17 اکتبر (25 مهر) آغاز شود.

سعد الحریری نخست وزیر لبنان در 21 اکتبر با ارائه سند اصلاحی اقتصادی خود سعی کرد جلوی افزایش اعتراض ها را بگیرد اما ناموفق بود.

میشل عون رییس جمهور لبنان در 24 اکتبر در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، خودش ضامن اجرای اصلاحات می شود و در ادامه برای مذاکره با نمایندگان معترضان اعلام آمادگی کرد اما این اقدام نیز فایده ای نداشت.

ادامه اعتراض ها دیروز (جمعه) تظاهرات کنندگان در طرابلس واقع در شمال لبنان با ادامه اعتراضات خود بار دیگر اعلام کردند، دولت فعلی باید کنار برود و مقامات متهم به فساد باید محاکمه شوند.

  شهر صیدا واقع در جنوب لبنان نیز دیشب شاهد ادامه حضور معترضان بود، آنها نیز بر رفتن عناصر طبقه سیاسی فعلی در لبنان و بهبود اوضاع اقتصادی تأکید داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات لبنان ده روزه شد؛ فرار الحریری از استعفا با اصرار بر تغییر در کابینه

تظاهرات لبنان ده روزه شد؛ فرار الحریری از استعفا با اصرار بر تغییر در کابینه