مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 07:462019-10-26اقتصادي

تحلیلی بر آمار نزاع در نیمه نخست امسال


صبح امروز سازمان پزشکی قانون اعلام کرد که در نیمه نخست سال 98 آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانون در مقایسه با سال گذشته افزایشی 2.

5 درصدی داشته است، - موضوعی که این سوال را ایجاد می کند که چرا برخی افراد دست به نزاع زده و اصطلاحا با یکدیگر دعوا می کنند.

یک روانشناس به تشریح چرایی این رفتار پرداخت.

امیر محمد صفرانداقی در گفت وگو با ایسنا، درباره آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی مبنی بر مراجعه 331 هزار و 152 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور در نیمه نخست امسال، گفت: مسلما یک عامل مشخص برای افزایش این آمار وجود ندارد و به تبع آن یک نتیجه قطعی نیز نمی توان از آن داشت و مثلا گفت که مشکلات مردم سبب این دعواها شده و نتیجه قطعی آن هم خشن شدن جامعه است.

وی با بیان اینکه تحلیل این آمار دارای پیچیدگی های زیادی است، گفت: نزاع پدیده ای چند وجهی است که برای تحلیل دقیق آن باید تیمی متشکل از کارشناسان حقوقی، کارشناس علوم اجتماعی و روانشناسی به داده های اصلی دسترسی داشته و حتی این امکان را داشته باشند که با تعدادی از مراجعین نزاع صحبت کنند.

اما می توان این آمار را به صورت کلی تحلیل کرد.

این روانشناس ادامه داد: به عبارت کلی می توان گفت که هر چقدر فشارهای وارد بر شهروندان بیشتر شود، احتمال این که این افراد در رسیدن به هدف شان ناکام باشند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلی بر آمار نزاع در نیمه نخست امسال

تحلیلی بر آمار نزاع در نیمه نخست امسال