مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 07:532019-10-26اقتصادي

تولید گوشت در کشور افزایش یافت/کاهش وابستگی به واردات


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید کشور متعادل شده و در دو ماه اخیر از میزان واردات گوشت کاسته شده است که به دلیل شرایط آب و هوایی و بهبود وضعیت مراتع است و باعث افزایش پرواربندی دام سنگین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته در رابطه با کشت گندم و کلزا اظهار کرد: تمام تدارکات مورد نیاز کشت اعم از کود شیمیایی، سموم، علف کش ها، ماشین آلات و بذر به وفور تامین شده و ذخایر خوبی در اختیار داریم.

وی افزود: میزان تدارک دیده شده نسبت سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته و کشاورزان در این خصوص مشکلی نخواهند داشت.

بخشنده با اشاره به اینکه تاکنون 2 میلیون و 300هزار هکتار از کشت گندم کشور انجام شده است، اذعان کرد: این میزان کشت حدود 38 درصد از برنامه کشت گندم است و امیدواریم تا پایان فصل کشت از 6 میلیون هکتار گندم عبور کنیم.

وی در رابطه با کشت کلزا گفت: سطح زیرکشت کلزا از مرز 80 هزار هکتار گذشته و سطح زیر کشت جو هم از حدود 150 هزار هکتار عبور کرده است و با بارندگی هایی که پیش بینی شده امیدواریم محصول خوبی در سال زراعی جاری داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گوشت در کشور افزایش یافت/کاهش وابستگی به واردات

تولید گوشت در کشور افزایش یافت/کاهش وابستگی به واردات