مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 12:232019-10-26فناوري

ویندوز جدید هدف تروجان های Ave Maria و Negasteal


تروجان های Ave Maria و Negasteal، از طریق ایمیل های اسپمی با محتوای سند مالی جعلی یا سند جعلی مربوط به شرکت های حمل و نقل ارسال می شوند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، این تروجان ها دارای قابلیت های ثبت صفحه کلید (keylogging)، تهیه اسکرین شات و ثبت تصاویر وب کم و همچنین دریافت اطلاعات ذخیره شده در کلیپ برد و مرورگرها، هستند.

در صورت اجرای موفق بدافزار ها در سیستم آلوده، اطلاعات مورد هدف مانند نام کاربری و گذرواژه ها از طریق پروتکل های HTTP، IMAP، POP3 و SMTP سرقت می شوند.

برنامه های مورد هدف نیز Microsoft Outlook، Windows Messaging، Internet Explorer، Google Chrome، Foxmail، Thunderbird و Firefox هستند.

علاوه بر این، Ave Maria می تواند فایل دلخواه را در سیستم هدف ایجاد و ویرایش؛ فهرست پوشه ها، فایل ها و فرایند های پردازشی را دریافت و فرایند های پردازشی درحال اجرا را متوقف کند.

پژوهشگران TrendMicro می گویند: نسخه RAT استفاده شده در این عملیات دارای قابلیت های بیشتری نسبت به یک جاسوس افزار است.

این بدافزار می تواند کنترل های UAC را دور بزند و سطح دسترسی خود را افزایش دهد.

تروجان های استفاده شده در عملیات اسپم مخرب، از یک تروجان جاسوسی معمولی به بدافزار های RAT خطرناک ارتقا یافته اند که این امر نشان می دهد، مجرمان سایبری در حال حرکت به سمت انتقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویندوز جدید هدف تروجان های Ave Maria و Negasteal

ویندوز جدید هدف تروجان های Ave Maria و Negasteal