مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 14:152019-10-26اقتصادي

افزایش دو برابر تولید برق در نیروگاه سد مهاباد


تولید برق در نیروگاه سد مهاباد حدود دو برابر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ رییس امور آب شهرستان مهاباد گفت: امسال تاکنون 15 هزار و 584 مگاوات برق از نیروگاه سد این شهرستان تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 95 درصد افزایش داشته است.

خالد رحمانی افزود: این میزان برق با رهاسازی بیش از 174 میلیون متر مکعب آب از دریچه سد مهاباد تولید و وارد مدار مصرف برق سراسری شده است.

رحمانی گفت: افزایش بی سابقه تولید برق با توجه به بارشهای مناسب در سال زراعی گذشته و رهاسازی آب براساس ظرفیت مخزن سد صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پارسال در همین مدت، هشت هزار و 738 مگاوات برق از نیروگاه سد مهاباد با رهاسازی 98 میلیون مترمکعب آب تولید شده بود.

رحمانی، حجم آب موجود در مخزن سد این شهرستان را درحال حاضر 90 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان، پنج میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر امور آب شهرستان مهاباد اضافه کرد: دبی ورودی آب به مخزن سد مهاباد هم اکنون صفر است و طبق توافق انجام شده، هفتم آبان ماه به میزان نیاز کشاورزان از سد انحرافی یوسفکند آب برای مصارف کشاورزی رهاسازی خواهد شد.

سالانه بیش از 100 میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش کشاورزی و 19 میلیون مترمکعب نیز به مصرف آشامیدنی می ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو برابر تولید برق در نیروگاه سد مهاباد

افزایش دو برابر تولید برق در نیروگاه سد مهاباد