مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آبان 1398 ساعت 09:102019-10-27بين الملل

ویندوزهای جدید هدف اصلی تروجان های جاسوسی/ ایمیل های ناشناس را باز نکنید


مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نسبت به فعالیت تروجان های جاسوسی که به کاربران ویندوزهای جدید حمله می کند هشدار داد و از کاربران خواست ایمیل های ناشناس را باز نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، تروجان های Ave Maria و Negasteal از طریق ایمیل های اسپمی مخرب، با محتوای اسناد مالی جعلی یا اسناد جعلی مربوط به شرکت های حمل و نقل ارسال می شوند.

این تروجان ها دارای قابلیت های ثبت صفحه کلید (keylogging)، تهیه اسکرین شات و ثبت تصاویر وب کم و همچنین دریافت اطلاعات ذخیره شده در کلیپ برد و مرورگرها، هستند.

در صورت اجرای موفق بدافزارها در سیستم آلوده، اطلاعات مورد هدف مانند نام کاربری و گذرواژه ها از طریق پروتکل های HTTP، IMAP، POP3 و SMTP سرقت می شوند.

برنامه های مورد هدف نیز Microsoft Outlook، Windows Messaging، Internet Explorer، Google Chrome، Foxmail، Thunderbird و Firefox هستند.

علاوه بر این Ave Maria می تواند فایل دلخواه را در سیستم هدف ایجاد و ویرایش، لیست پوشه ها، فایل ها و فرایندهای پردازشی را دریافت و فرایندهای پردازشی در حال اجرا را متوقف کند.

پژوهشگران TrendMicro می گویند: نسخه RAT استفاده شده در این عملیات دارای قابلیت های بیشتری نسبت به یک جاسوس افزار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویندوزهای جدید هدف اصلی تروجان های جاسوسی/ ایمیل های ناشناس را باز نکنید

ویندوزهای جدید هدف اصلی تروجان های جاسوسی/ ایمیل های ناشناس را باز نکنید