مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آبان 1398 ساعت 09:532019-10-27سياسي

نام حضرت محمد (ص) روی کتیبه مسجدی تاریخی در روسیه


یک عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی می گوید: روی کتیبه ی محراب «مسجد شاه عباس» در شهر دربند روسیه نام «حضرت محمد (ص)» حک شده است.

- یک عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی می گوید: روی کتیبه ی محراب مسجد شاه عباس در شهر دربند روسیه نام حضرت محمد (ص) حک شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی رضوانفر که مدتی برای پژوهشِ آثار ایرانی در شهر جهانی دربند در روسیه حضور داشته است، توضیح می دهد: روی کتیبه ی نخست این مسجد تاریخی نام حضرت محمد (ص) همراه با این اذکار نوشته شده است: لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله/اللهم صل علی محمد النبی و الوصی و البتول و السبطین و السجاد و الباقر و الجعفر و الکاظم و الرضا و التقی و النقی و العسکری و المهدی(ع) و کتیبه ی دوم با این کلمات منقوش شده است: حمد بیحد واحد یکتا، بخداوند خالق اکبر/ در زمان شه عدالت دین، شاه سلطان حسین دین پرور/ ابتداء بهار و موسم گل، جمع گشتند مردمان اکثر/بذل کردند تحفه(ای) هر یک، بهر تعمیر مسجد و منبر این مسجد تاریخی را محمود دربندی در سال 1124 قمری احداث کرده است.

شهر تاریخی دربند که به دست قباد و فرزندش خسرو انوشیروان ساخته شد، در سال 2003 میلادی به عنوان یک شهر ساسانی در یونسکو به ثبت رسیده است، همچنین به عنوان قدیمی ترین شهر روسیه و تنها شهر شیعه نشین این کشور شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام حضرت محمد (ص) روی کتیبه مسجدی تاریخی در روسیه

نام حضرت محمد (ص) روی کتیبه مسجدی تاریخی در روسیه