مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آبان 1398 ساعت 10:372019-10-27اقتصادي

تناقض چند وجهی بازار گوشت/ تولید دام مازاد، واردات دولتی گوشت و قاچاق دام به خارج


دام در دست تولیدکنندگان مانده و خریداری پیدا نمی شود، قیمت گوشت پایین نمی آید، دولت به جای خرید از دامدار مرتب از کشورهای دیگر گشوت وارد می کند به همین دلیل گله گله دام ایرانی به عراق قاچاق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چند ماهی است دامداران از انباشت دام تولیدی چه سنگین و چه سبک در دامداری ها گلایه دارند و می گویند تولید به اندازه ای است که خریداری برای آن وجود ندارد، در دیگر سو مردم گوشت را همچنان گران می خرند و از کمبود گوشت گوسفندی در بازار می گویند.

دلیل این تناقض چیست؟ اگر تولیددام زیاده شده و روی دست دامدار مانده، چرا قیمت گوشت باید گران باشد؟ چرا واردات با سرعت قبل باید انجام شود؟ چرا مسئولان تنظیم و تامین بازار دام های مازاد را از دامداران خریداری نمی کنند تا هم دامداران ضرر نکنند و هم مصرف کنندگان گوشت گران نخرند؟   پیش از پاسخ به این پرسش ها قطعه دیگری از این پازل را هم باید دید.

  2 دامدار از استان ایلام که هم مرز با عراق است با نگرانی از نبودن خریدار برای دام هایشان به خبرنگار فارس گفتند: قاچاق دام به کشور عراق به صورت زنده و لاشه انجام می شود و کسی نیست با آن مقابله کند، دامداران مجبورند زمانی که کسی دام شان را خریداری نمی کند، به کشور همسایه  یعنی عراق بفروشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناقض چند وجهی بازار گوشت/ تولید دام مازاد، واردات دولتی گوشت و قاچاق دام به خارج

تناقض چند وجهی بازار گوشت/ تولید دام مازاد، واردات دولتی گوشت و قاچاق دام به خارج