مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آبان 1398 ساعت 16:302019-10-27سياسي

برگزاری آیین سنتی مذهبی چهل هشتم در نطنز


آیین سنتی مذهبی چهل هشتم یا چل اشتم در سالروز رحلت حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد بادرود در شهرستان نطنز برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان؛ همزمان با 28 صفر، صدها نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در قالب هیات های عزاداری در آستان امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد سوگواری کردند.

این آیین که سال 1395 با شماره 1203در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده، در بخش بادرود و روستاهای همجوار به چهل هشتم مشهور شده و روز خاص زیارتی امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد محسوب می شود که برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی، مداحی و زنجیر و سینه زنی از برنامه های جنبی آن بود.

چنین روایت شده که پس از شهادت مظلومانه امام هشتم علیه السلام، این بزرگواران حدود چهل روز در بادرود اسکان داشتند که برای انتقام خون به ناحق ریخته شده برادرشان با همراه جمعی از یاران برای رفتن به مشهد، راه کویر را در پیش گرفتند.

این امامزادگان معصوم چندان از منطقه دور نشده بودند که به دست سپاهیان خلیفه عباسی افتاده و به شهادت می رسند و پیکر پاک آنها را زنان خالدآبادی تشییع و با کمک مردان منطقه در همان مکان دفن می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین سنتی مذهبی چهل هشتم در نطنز

برگزاری آیین سنتی مذهبی چهل هشتم در نطنز