مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 05:322019-10-28اجتماعي

پسماندسوزی جرم است/ دستگاه های مسئول ورود کنند


برابر قانون، پسماندسوزی جرم است و شهرداری ها، دهیاری ها، بخشداری ها، نیروی انتظامی، محیط زیست و چند وزارتخانه موظفند به آن ورود کنند اما عملا چنین اتفاقی نمی افتد.

- محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از معضلات جدی که ما در بحث شهرستان های استان تهران داریم، معضل پسماند سوزی است.

برابر قانون، پسماندسوزی جرم است و قانون مدیریت پسماند، پسماندسوزی را جرم اعلام می کند و برای آن یک سری جرایم و مباحث مالی در نظر می گیرد.

رستگاری افزود: براساس ماده 7 مدیریت پسماند، مدیریت پسماند در حریم شهرها به عهده شهرداری ها، در روستاها به عهده دهیاری ها و خارج از اینها به عهده بخشداری هاست.

مدیریت اجرایی هم موظف است از صفر تا صد به حقوق پسماندها را ورود کند چه در بحث جمع آوری و چه در دفع اصولی و چه حتی برخورد با جرایمی که در این حوزه اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: لازم است مدیران اجرایی پسماندها در حوزه های استحفاظی به این موضوع رسیدگی کنند اما عملاً هیچ دستگاه اجرایی وارد بحث برخورد با اینها نمی شود.

برابر ماده 36 آیین نامه اجرایی مدیریت پسماندها، نیروی انتظامی، مأموران سازمان محیط زیست، مأموران وزارت کشور، شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها ضابط قوه قضاییه محسوب می شوند و موظف ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماندسوزی جرم است/ دستگاه های مسئول ورود کنند

پسماندسوزی جرم است/ دستگاه های مسئول ورود کنند