مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 10:192019-10-28پزشكي

غربی شدن شیوه زندگی یکی از عوامل شیوع چاقی/ اردبیلی ها در رتبه های برتر چاقی کشور


چاقی تغذیه ای یکی از موارد شایع و شناخته شده در دنیا به شمار می رود بطوریکه علت اصلی آن نیز بی تحرکی، عدم ورزش و تغذیه پرکالری به شمار می رود که با اندکی اراده و به سادگی با کنترل رژیم و عادت های غذایی این علت را می توان کنترل کرد.

- با این وجود، افرادی که از چاقی مفرط ناشی از تغذیه رنج می برند می دانند که مقابله با این مشکل چندان ساده نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چاقی تغذیه ای یکی از موارد شایع و شناخته شده در دنیا بوده و روز به روز در حال افزایش است بطوریکه ایران نیز در سالهای اخیر از این امر مستثنی نبوده و طی مطالعات انجام شده در کشور چاقی کودکان و نوجوانان به شدت رو به افزایش است و علت اصلی آن سبک زندگی و تغذیه می باشد.

این موضوع در حالی است که بیش از 60 درصد مردم ایران دچار اضافه وزن هستند در حالیکه استاندارد جهانی این عدد حدود 13 درصد است این آمار لجام گسیخته هزینه زیادی به جامعه و خانواده ها تحمیل می کند و عمده علت آن نیز افزایش غربی شدن شیوه زندگی، بی تحرکی، استفاده رفتارتغذیه ای اشتباه است.

کارشناسان تغذیه با تاکید بر اینکه چاقی می توانند سبب بیماری های قلبی عروقی، افزایش فشار خون، چربی خون و برخی سرطان ها باشد، خاطرنشان کردند: اگر کسی با تغییر شیوه زندگی و تغذیه صحیح، ورزش و تحرک نتواند وزن خود را متعادل کند باید به پزشک مراجع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربی شدن شیوه زندگی یکی از عوامل شیوع چاقی/ اردبیلی ها در رتبه های برتر چاقی کشور

غربی شدن شیوه زندگی یکی از عوامل شیوع چاقی/ اردبیلی ها در رتبه های برتر چاقی کشور