مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 11:412019-10-28سياسي

طبخ و توزیع آش نذری معروف به 40 دیگ


آش نذری موسوم به آش 40 دیگ در شهر نایین طبخ و توزیع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان؛ مسئول اجرای این برنامه با اشاره به اینکه این آش با کمک های مردمی پخت و توزیع می شود گفت: 35سال است که در جوار امامزاده حیدر و امامزاده حسن(ع) نایین، در شام غریبان شهادت امام حسن(ع) و رحلت پیامبر اعظم(ص) و آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) این آش پخت می شود.

علی نایبی، افزود: پخت این آش نذری در ابتدا با شش دیگ آغاز و بعد به حدود 40دیگ رسید و برای همین بین مردم شهرستان و استان، این مراسم به آش چهل دیگ معروف است .

وی گفت: امسال با پشتوانه حمایت های مردمی تعداد دیگ ها به 82 دیگ رسید.

نایبی افزود : برای پخت این آش نذری افزون بر هزارکیلوگرم گوشت ، 1200کیلوگرم گندم ، 1400کیلوگرم حبوبات ، 300کیلوگرم برنج نیم دانه ، 24هزار لیتر آب و دو تریلر چوب استفاده شد.

در پخت آش 40 دیگ ، بیش از دو هزار نفر از مردم استانهای مختلف کشور مشارکت کردند و در شب تهیه این آش ، شاهد حضور مردم استان های مختلف کشور مانند اصفهان ، تهران ، یزد ، چهارمحال و بختیاری ، قم ، خراسان جنوبی و دیگر شهرهای کشور هستیم.

نایبی با اشاره به توزیع این آش های نذری بین فقرا و نیازمندان افزود: این مقدار آش علاوه بر این که بین مردم شهرها و روستاهای نایین توزیع می شود همچنین برای مراکز خیریه مانند مرکز نگه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبخ و توزیع آش نذری معروف به 40 دیگ

طبخ و توزیع آش نذری معروف به 40 دیگ