مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 01:462019-10-28بين الملل

چه اتفاقی می افتد وقتی یک شرکت کشوری را مستعمره خود می کند؟


این امپراتوری بریتانیا نبود که هند را مستعمره خود کرد، بلکه یک شرکت انگلیسی یعنی کمپانی هند شرقی بود که سرزمینی را که ما امروز هند می نامیم به شکل خصوصی مستعمره خود کرد.

- گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: در تمام واحدهای تاریخی که در دانشگاه گذرانده ام، به ما یاد داده اند که امپراتوری بریتانیا هند را مستعمره خود کرده است.

با این حال آن طور که ویلیام دالریمپل  در کتاب خواندنی و جدید خود هرج و مرج: کمپانی هند شرقی، خشونت شرکتی وتاراج یک امپراتوری می گوید، این داستان بسیار ظریف تر – و بسیار مخوف تر- از چیزهایی است که به ما یاد داده شده است.

دقیق تر آن است که بگوییم این امپراتوری بریتانیا نبود که هند را مستعمره خود کرد، بلکه یک شرکت انگلیسی یعنی کمپانی هند شرقی بود که  سرزمینی را که ما امروز هند می نامیم به شکل خصوصی مستعمره خود کرد.

به این ترتیب به مدت یک قرن هند اساسا توسط این کمپانی کنترل می شد که برای خود ارتشی مزدور را در این کشور تشکیل داده بود که سربازان آن دو برابر سربازان ارتش بریتانیا بودند.

آنگونه که دالریمپل می نویسد واقعیت تاراج و استعمار شرکتی شبه قاره هند مدت ها از تاریخ مدرن ما زدوده شده و بهای آن را ما پرداخته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه اتفاقی می افتد وقتی یک شرکت کشوری را مستعمره خود می کند؟

چه اتفاقی می افتد وقتی یک شرکت کشوری را مستعمره خود می کند؟