مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 20:092019-10-29بين الملل

بیانیه مشترک وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه بعد از نشست ژنو


وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامنین فرمت آستانه، نشست سه جانبه ای را در 29 اکتبر 2019 در ژنو برگزار کردند و مشورت هایی را با «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه انجام دادند.

- بیانیه مشترک وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه بعد از نشست ژنو وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامنین فرمت آستانه، نشست سه جانبه ای را در 29 اکتبر 2019 در ژنو برگزار کردند و مشورت هایی را با گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه انجام دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سه کشور بعد از پایان این نشست مشترک بیانیه ای را در 6 بند منتشر کردند که در متن این بیانیه آمده است: وزرای خارجه: 1.

بر تعهد مستحکم ضامنین آستانه نسبت به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه مجددا تصریح کرده و تاکید کردند که این أصول باید مورد احترام همه طرفها باشد.

آنها اهتمام قوی خود برای مبارزه با تروریسم در کلیه اشکال و مظاهر و مقابله با دستورکارهای تجزیه طلبانه در سرزمین سوریه را تکرار کردند.

2.

از تشکیل کمیته قانون اساسی و آغاز بکار آن در ژنو در 30 اکتبر 2019 بعنوان نتیجه کمک موثر ضامنین آستانه و اجرای تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی استقبال کردند و در این ارتباط از تلاش های نماینده ویژه دبیرکل سازمان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه بعد از نشست ژنو

بیانیه مشترک وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه بعد از نشست ژنو