مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 20:272019-10-29سياسي

سیمای ناخوش اولین و بزرگ ترین دانشگاه جهان و موقوفه جهان اسلام


سرزمین آذربایجان و در رأس آن تبریز به نوعی پرچمدار سنت حسنه وقف در حوزه های مختلف از جمله بخش آموزش بوده،800 سال پیش درتبریز مجتمع علمی، فرهنگی و تاریخی معروف و عظیمی به نام «ربع رشیدی » تاسیس شد که امروزه فقط از آن اثر ارزشمند جهان اسلام دوره ایلخانی تلی .

- خبرگزاری فارس از تبریز- موسی کاظم زاده: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در تقویم رسمی کشورمان بیست و هفتم ماه صفر به نام روز وقف نامگذاری شده و دهه آخر صفر را همچنین به نام دهه وقف نامیدند که ریشه تاریخی و باستانی دارد.

علت نامگذاری 27 صفر در تقویم رسمی کشور به نام روز وقف بیشتر به منظور سالروز ارتحال نبی گرامی اسلام (ص)  به عنوان (اولین واقف) همچنین سالروز شهادت سبط اکبر حضرت امام مجتبی(ع) ( اولین متولی موقوفات امیر المؤمنین(ع)) اعلام شده است.

با این وجود این سنت حسنه ریشه در تاریخ و تمدن مسلمانان دارد که به نوعی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آغازگر آن بوده و در طول تاریخ اسلام بیش از هر آیین دیگری مورد توجه بوده است.

از سویی دیگر پیشینه وقف و عمل به آن در بین امت جهان اسلام چشمگیر بوده و از این رو این کار نیک و خیرخواهانه را بیشتر می توان در حوزه توسعه آموزش و نیز گسترش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مشاهده کرد که نمونه بارز این امر تاسیس مجتمع علمی، فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمای ناخوش اولین و بزرگ ترین دانشگاه جهان و موقوفه جهان اسلام

سیمای ناخوش اولین و بزرگ ترین دانشگاه جهان و موقوفه جهان اسلام