مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 07:212019-10-30اجتماعي

تاوان سنگین شکار هوبره بر محیط زیست و طبیعت


قاچاقچیان هوبره 50 میلیارد ریال به طبیعت خراسان جنوبی خسارت زدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ی مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: آنچه در مرزهای شرقی استان خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان زیرکوه و بخش هایی از شهرستان درمیان اتفاق می افتد ، نابودی منابع زیستی کشور به بهایی ناچیز است .

اکبری با اشاره به نابودی هزاران درخت و درختچه تاغ و دیگر گونه های حیات وحش در قاچاق هوبره افزود: هرساله هزاران درخت و درختچه تاغ برای ایجاد مانع و هدایت پرنده ها به سمت تله ها قطع می شوند ، صدها پرنده یا پستانداران کوچک دیگر ناخواسته در این تله ها گرفتار شده و بیشتر آنها کشته می شوند که درمیان آنها گونه های کمیاب و درمعرض خطری همچون گربه شنی دیده می شود.

وی گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد برای فعال نگهداشتن بیش از 1000 فقره تله زنده گیری در دشت ها، سالانه حداقل 2500 اصله درختچه تاغ قلع و قمع می شود و هر سال بیش از 100 قطعه هوبره از زیستگاه حذف و بیش از 100 حیوان غیر هدف دیگر نظیر گربه وحشی ، گربه شنی ، انواع روباه ها ، خرگوش و انواع پرندگان در تله ها گرفتار و تلف می شوند.

اکبری افزود: برخی از مردم محلی اقدام به ساخت تله های دستی به تعداد زیاد کرده و برای زنده گیری پرنده کمیاب و در معرض خطر انقراض هوبره ،آنها را در طبیعت کار می گذارند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاوان سنگین شکار هوبره بر محیط زیست و طبیعت

تاوان سنگین شکار هوبره بر محیط زیست و طبیعت