مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 08:272019-10-30اقتصادي

آبیاری نوین در 40 درصد از زمین های کشاورزی استان


40درصد از زمین های آبی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم آبیاری نوین مجهز شد.

- مرکز کهگیلویه وبویراحمد ،مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی این استان با اشاره به اینکه 85هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان آبی است گفت: تاکنون 40درصد از این سطح به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

عبدالعلی بهاءالدینی افزود: هم اکنون 34 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه استان به لحاظ نسبت اجرای سیستم های آبیاری در زمین های آبی در بین استان های نخست کشور قرار دارد ادامه داد: اجرای سیستم های نوین آبیاری در هر هکتار زمین کشاورزی، چهار هزار و 500 متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را در پی دارد.

وی عنوان کرد: اجرای سیستم های آبیاری نوین در این مقدار زمین کشاورزی استان سالیانه موجب صرفه جویی 150 میلیون متر مکعب آب می شود.

بهاءالدینی ابراز داشت: 85درصد از اعتبار مورد نیاز اجرای طرح های آبیاری نوین از سوی دولت به صورت بلاعوض تامین می شود و بقیه سهم آورده کشاورزان است.

وی گفت: اجرای طرح های انتقال آب زمین های دشت های لیشتر و باشت،فاز دوم آبرسانی به زمین های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر(ع) و شمس آباد چرام از مهمترین طرح های در دست اجرای این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری نوین در 40 درصد از زمین های کشاورزی استان

آبیاری نوین در 40 درصد از زمین های کشاورزی استان