مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 11:082019-10-30بين الملل

اکتبر سیاه کردها؛ بازخوانی وقایع کرکوک و حمله ترکیه به شمال سوریه


25 سپتامبر سال 2017 مسعود بارزانی، رییس وقت اقلیم کردستان عراق در شرایط عدم اجماع داخلی، درخواست برگزاری همه پرسی استقلال و جدایی کردستان از عراق را کرد.

- "25 سپتامبر سال 2017 مسعود بارزانی، رییس وقت اقلیم کردستان عراق در شرایط عدم اجماع داخلی، درخواست برگزاری همه پرسی استقلال و جدایی کردستان از عراق را کرد.

فارغ از بررسی این موضوع در سالگرد پایان تسلط کردها بر کرکوک در 16 اکتبر همان سال، در این نوشتار به بررسی این خواهیم پرداخت که چگونه اعلام همه پرسی کردستان عراق و به دنبال آن از دست رفتن کرکوک، بر آینده سیاسی کردها در عراق و حتی سوریه تاثیر گذاشت.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صباح یوسفی، کارشناس مسائل خاورمیانه در یادداشتی نوشته است: شهر کرکوک واقع در کردستان عراق همواره یکی از عوامل ظهور بحران و چالش های داخلی این کشور در صد سال اخیر بوده است.

در رابطه با اهمیت کرکوک می توان به نفت خیز بودن این شهر، شکاف قومی و مذهبی و کشمکش های حاصل از آن اشاره کرد که همواره ظهور و بروز تنش و بحران در عراق را زنده نگه داشته است.

کرکوک نقطه تلاقی قومیت های مختلف عراق است و هر کس نسبت به این موضوع داعیه خاص خود را دارد.

بحران این شهر ریشه در عوامل مختلفی دارد که مهم ترین آنها را سه عامل ترکیب جمعیت، منابع سرشار نفت و ابهام این موضوع در قانون اساسی ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکتبر سیاه کردها؛ بازخوانی وقایع کرکوک و حمله ترکیه به شمال سوریه

اکتبر سیاه کردها؛ بازخوانی وقایع کرکوک و حمله ترکیه به شمال سوریه