مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 11:372019-10-30بين الملل

آیا گروسی آدم واشنگتن در آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود؟


با در نظر گرفتن فشار امریکا برای انتخاب رافائل گروسی به مدیر کلی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مواضع ضد ایرانی و رازدارنبودن او، این نگرانی وجود دارد که آژانس از مسیر فعالیت حرفه ای خود به شدت منحرف شود.

- پس از درگذشت مشکوک یوکیا آمانو، روز دوشنبه رافائل گروسی (Rafael Grossi) با کسب دو سوم آرا، به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، انتخاب شد.

منابع غربی از جمله وال استریت ژورنال از نقش لابی امریکا و فشار پشت پرده این کشور برای انتخاب رافائل گروسی آرژانتینی به این سمت خبر داده اند و ریک پری وزیر انرژی آمریکا ماه گذشته، گروسی را نامزدی عالی برای این سمت توصیف کرده است.

هر چند گروسی می گوید از این که حمایت آمریکا را دارد مفتخر است اما این ایده را که آدم واشنگتن است، به شدت رد می کند اما جهت گیری های سیاسی او در خصوص برنامه هسته ای ایران این نگرانی را به وجود آورده است که آژانس در دوره مدیریت او از مسیر فنی خارج و با نسخه های امریکا و رژیم صهیونیستی وارد دوره ای از سیاسی بازی شود.

گروسی ماه گذشته به وال استریت ژورنال گفت، من آماده ام آنچه را درست است, ادامه دهم اما تداوم روند موجود در برنامه من نیست.

ما نیازمند سازگاری و تحول هستیم، آژانس امروز مشابه آژانس سال 2009 که آمانو ریاست آن را برعهده گرفت نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا گروسی آدم واشنگتن در آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود؟

آیا گروسی آدم واشنگتن در آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود؟